Siirry sisältöön

Uutta globaalia kilpailukykyä Suomen siruteollisuudelle

The Chips Campaign -kampanja rohkaisee suomalaista mikroelektroniikka-, fotoniikka- ja kvanttiteknologia-alaa (HW Tech) tarttumaan globaalien arvoketjujen uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin Euroopassa ja valituilla markkinoilla. Kampanja auttaa suomalaisia yrityksiä kehittämään kilpailuetuaan ja löytämään uusia liiketoiminnan kasvun lähteitä, jotka perustuvat investointeihin TKI-toimintaan.

The Chips
Campaign
-kampanja

Suomessa on kansainvälisesti vahvaa osaamista ja asiantuntemusta mikroelektroniikka- ja fotoniikka-alalla, mikä tarjoaa ihanteellisen perustan kasvulle. Suomessa on yli 300 alan yritystä, joilla on merkittävä kasvupotentiaali. Alan odotetaan kasvavan merkittävästi tulevina vuosina sekä liikevaihdon että työntekijöiden määrän osalta.

Tavoitteet

  • Luoda uusia liiketoiminnan kasvualueita aktivoimalla yrityksiä ja tutkimuslaitoksia T&K-hankkeisiin.
  • Auttaa yrityksiä ja tutkimuslaitoksia tarttumaan mahdollisuuksiin kehittyvissä eurooppalaisissa T&K-verkostoissa ja arvoketjuissa.
  • Auttaa yrityksiä kasvattamaan ja luomaan uutta liiketoimintaa maailmanlaajuisesti tärkeimmillä markkinoilla.
  • Esitellään Suomea sekä T&K- että tuotantotoiminnan ihanteellisena sijaintina suorien ulkomaisten investointien houkuttelemiseksi.

Kampanjan palvelut

The Chips -kampanjan tärkeimmät palvelut:

  1. T&K-vetoista kasvua tukevat palvelut
  2. Globaalin liiketoiminnan kehitys
  3. Investointipalvelut

Kampanja tarjoaa palveluja mm:

  • Rahoitus
  • Vientitoiminta

Kohderyhmät

Kampanja on suunnattu suomalaisille alan startup-, pk- ja suuryrityksille, yliopistoille, tutkimusorganisaatioille ja muille sidosryhmille.

 

Tilaa uutiskirje

Tilaa Business Finland -ohjelmien uutiskirjeitä. Saat tietoa muun muassa ohjelman tapahtumista, työpajoista ja rahoitushauista.

Tilaa Business Finland -ohjelmien uutiskirjeitä

Ota yhteyttä

Head of The Chips Campaign

Toni Mattila

+358 40 500 9909
Program coordinator

Anna Välkky

+358 50 346 9597