Siirry sisältöön

Verkkokaupassa on tulevaisuus

Ohjelma on päättynyt. eCom Growth auttoi suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään. Tämä digitaalisen kaupan ohjelma oli tarkoitettu kaikille kauppaa verkossa käyville yrityksille, joilla oli aito halu kansainvälistyä ja kyky toimia ripeästi, näyttöä menestyksellisestä verkkokauppaliiketoiminnasta ja konseptista sekä isot tavoitteet kasvattaa yrityksen vientiä.

Tietoa ohjelmasta

Tavoitteet

eCom Growthin tavoite oli auttaa suomalaisia digitaalisen kaupan pk-yrityksiä kansainvälistymään nopeasti ja kustannustehokkaasti. Lue lisää ohjelman omilta sivuilta.

Hyödyt

Ohjelma tarjosi muun muassa osaamisvalmennusta, vertaisoppimista, vierailuja ja asiakastapaamisia kohdemarkkinoilla, markkinaselvityksiä ja yrityskohtaisia kansainvälistymissuunnitelmia. Ohjelman sisältö voidaan jakaa seuraavaan neljään osa-alueeseen:

1. Kansainvälisen verkkokauppaosaamisen kasvattaminen

  • verkkokauppiasklubit. kokemusten ja tiedon jakamista verkkokauppiaiden kesken
  • teemavalmennukset: eri aiheita yritysten tarpeiden mukaan (esimerkiksi myynti, markkinointi, maksutavat, logistiikka, analytiikka)
  • kansainvälistymisen kehittämispolku
  • oman arvolupauksen kehittäminen
  • markkina-/segmenttivalinnat
  • yritysjohdon valmennus, verkkokauppastrategiat ja johtaminen

2. Markkinamahdollisuudet ja markkinoille meno

  • markkinamahdollisuuksien tunnistaminen
  • markkinaselvitykset ja markkinoille menon valmistelut
  • eri markkinoiden lokalisointivaatimukset
  • markkinointiviestinnän sparraaminen kohdemarkkinoille sopivaksi
  • markkinakohtaiset valmennukset (boot campit Suomessa)

3. Toimenpiteet ja kohtaamiset kohdemarkkinoilla

  • potentiaalisten asiakkaiden ja kumppanien identifiointi ja kohtaaminen neuvotteluissa
  • seminaarit ja konferenssit ulkomailla, kuten Internet Retailer Conference, Chicago
  • yhteisesiintymiset messuilla
  • boot campit kohdemarkkinoilla
  • potentiaalisten ostajien (markkinapaikat, e-tailerit, jälleenmyyjät, maahantuojat) ja palvelutuottajien tapaamiset (muun muassa logistiikka, varastointi, markkinointi)
  • yhteinen resursointi kohdemarkkinalla, esimerkiksi yritysryhmän yhteinen digimarkkinointitoimisto tai yhteinen natiivi myyntimies markkinalla

4. Verkkokaupan ekosysteemin kehittäminen

  • cross-innovaatiot, kuten innovaatioyhteistyö eri tahojen kanssa, muun muassa mobiilikehitys, maksutaparatkaisut, pelillisyys, mediat, databiz-osaaminen
  • investoinnit Suomeen
  • kansainvälisen tason suomalainen eCom-tapahtuma
  • verkkokaupan toimintaedellytyksien parantaminen, kaupan esteiden esiintuominen (yhdessä sidosryhmien kanssa, kuten Kaupan liitto ja Verkkoteollisuus ry) ja alan koulutuksen edistäminen
  • eKauppa-päivä
  • yhteistyö muiden Team Finland -kasvuohjelmien kanssa

Kohdemarkkinat

Yhdysvallat, Iso-Britannia, Venäjä, Ruotsi ja Saksa.

Liity ohjelmaan

Haku kasvuohjelmaan on päättynyt. Voit kuitenkin edelleen jättää avoimen hakemuksen kasvuohjelmaan siltä varalta, että uusia paikkoja avautuu. Lisätietoja edellisestä hausta.

Lähetä hakemus eCom Growth -kasvuohjelmaan tästä.

Jos yrityksesi ei tule valituksi ohjelmaan mukaan tai ohjelma ei ole yrityksellesi vielä ajankohtainen, huomioithan, että eCom Growth -verkkopalvelu on avoin kaikille yrityksille. Palvelusta on tarkoitus rakentaa pysyvä suomalaisen verkkokaupan kohtaamispaikka ja tietopankki.

 

Ota yhteyttä

Ohjelmapäällikkö

Simo Heiskanen

+358 40 7190 588
simo.heiskanen (at) businessfinland.fi